Kiedy mamy zamiar delegować swoich pracowników do innych państw członkowskich Unii Europejskiej musimy być świadomi praw jakie nas obowiązują. Jeśli wyjazd jest zaledwie kilku dniowy nie stanowi on większego problemu dla pracodawcy. Jeśli jednak praca jaką miałby wykonywać pracownik poza granicami kraju jest wyjazdem kilku miesięcznym musimy już znać wszystkie przepisy które będą nas wiązać, dotyczyć. Istotnym dokumentem jest Dyrektywa Wdrożeniowa mająca na celu ochronę praw pracowników delegowanych i kontrole firm ich zatrudniających. Te i inne przepisy powinny być znane każdemu kto potrzebuje wysłać pracownika do pracy zagranicę. Jeżeli jednak wszystkie regulacje prawne nie są nam znane lub nie jesteśmy ich pewni powinno się zaczerpnąć informacji poprzez organizowane kongresy, konferencje lub seminaria jakie są organizowane przez: dyrektywa wdrożeniowa dotycząca delegowania pracowników Dzięki temu uzyskamy należytą dla nas wiedzę z zakresu delegowania, która uprości nam podejmowanie kluczowych decyzji. By być na bieżąco z ważnymi informacjami zaleca się dodatkowo zaglądać na stronę inicjatywy.