Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej przekonać do usługi lub produktu niż przekonując prawdopodobnego kontrahenta, że to, co oferujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Pokazać mu to naturalnie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

Kaizen Media

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie tylko przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz też zezwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego typu reklamy są wiarygodną nowością, dlatego, że wcześniej nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Dzisiaj reklamą interaktywną równie prawidłowo można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja inaczej szansę decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interaktywnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego typu reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w jakiej chodziło o to, aby odbiorca w stanie samodzielnie zaprojektować swój prywatny smak deseru, scalając poszczególne jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była efektywna musi nie jedynie łączyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby kontrahent, jaki już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, jaki poprawnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest zazwyczaj ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę internetową czy banner, lecz cały cykl narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on godziwy technicznie oraz bezproblemowy.